söndag 17 mars 2013

Idag så gjorde vi slag i saken & vek in på en annan väg, kul med lite omväxling. Soligt och skönt och lagom lerigt på vissa ställen.

En låååång seg uppförsbacke, bra för rygg & rumpa.
Tar kort på allt möjligt när jag är ute och går & fastnade för den här fina rostiga gamla kärran, plastade höbalar som ser ut som jättemachmallows och mossig mark.
Det var allt lite läskigt att gå över motorvägen tyckte Toy, men vi gick på som vanligt så det gick smärtfritt.
Vi gick förbi ett gäng hästar som stod och åt. Jag började prata med dom, -Hej hästarna står ni och äter mat, vad fina ni är bla bla. Jag hör något och tittar på andra sidan vägen och ser en leende joggare, han måste trott att jag var knäpp som pratade med hästarna, ha ha.

Men anledningen till att jag pratade med dom var att hundarna inte skulle börja skälla och bete sig galet. Dom blir ju mindre uppspelta om dom märker att jag inte är rädd för hästarna, och att jag visar att jag observerat dom. Så pedagogiskt, eller hur;)

Det som göms i snö kommer fram i tö.Märkligt ställe att dumpa en utbränd rosthög på, skolparkeringen i Lindberg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar