tisdag 16 oktober 2012

Riktigt höstigt var det i trädgården idag. Fick klippt ner humlen & pionerna, höststädning ute med andra ord. Nu är det bara att vänta tills alla löven från päronträden ramlat ner så man kan börja kratta.

Kärkeksörten är vackrast tidigt på våren när man ser dom små ljusgröna skotten komma, & nu när den helt slagit ut & är mörk i färgen. Men tycker den är så tråkig eftersom den liksom lägger sig åt sidorna och det blir ett stort hål i mitten, så klipper nog ner den inom dom närmsta dagarna.

Frostiga krusiga pelargonblad.

Fina Anna kom med vackra rosa blommor i lördags. Vi bjöd på en riktig finmiddag...tacos & sällskapsspel, mysigt.

Mammas fina väluppfostrade (hrm) kille ville vara med när vi spelade spel & åt godis.

Ha ha inte så stor variation på hundbilderna här, man kan tro att dom bara sover men mellan regnskurarna är det fullt ös i trädgården. Toy älskar att ligga, helst på, sina föräldrar i soffan.

1 kommentar:

  1. Hahaha... återigen härliga bilder på hundarna!! Jag skrattade när jag såg dem, sååå nära nosen är chokladasken, hihi. "Föräldrar" till valpar har stooort tålamod måste jag säga :-) Du är så duktig med trädgården!! Hm, jag kan inte påstå direkt att jag väntar på att löven från mina äppelträd ska falla ner:-) Ha en riktigt bra dag idag!

    SvaraRadera