lördag 20 april 2013

Tänder ljus inför lunchen på jobbet, blir så mysigt och fint på borden.

Det har varit en massa mattält, blommor, marknadsstånd från olika länder på torget nu i några dagar och idag så åkte jag och Malin in och strosade runt lite. Det var soligt och varmt och man fick lite utlandskänsla.

Roligt att se alla jättegrytor som dom lagade maten i, man fick provsmaka om man ville. Kolla oliv-utbudet.

Malin köpte en grön sockervadd, men ostarna var hon inte lika förtjust i hi hi. Dom "stank" på långa vägar.

Vi tog en sväng ner till Kallis och på vägen till Kulingen för att  äta glass stötte vi på den här svanen som satt så fint mitt i vägen och kollade på allt som rörde sig därnere.

Jag köpte två jasmine träd som jag ska sätta i kruka vid spaljen på terrassen så dom kan klättra där. Dom var från Holland, och kostade 50 kr styck, vilket fynd va!

Matkön till det grekiska tältet var enorm, det förstår man så god mat som dom har där. Jag älskar Grekland.
Den här lilla ugglan som jag gjutit var väldigt intressant tyckte både Texas & Toy.

1 kommentar:

  1. Det var ju som en semester resa du visade...trodde du ryckt med mig till Greklang?! Vilket lyx på hemma plan!!!
    Måste säga att atmosfären på ditt jobb var underbar också.
    Det är kul med till fix och förnying på altanen, jag är nog lovad en altan i år :)
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera